Friday 31 May 2013

Masa Lapang



Pada masa lapang kami akan beriadah sambil mengambil stamina di Kemensah, bagi kami ianya adalah tempat terbaik dan setanding dengan tempat lain kerana berdekatan dan permukaan muka bumi yang tidak menentukan. Sebelum team FREERID3 di bentuk kami trail bersama sama dengan peminat sukan lasak yang lain. Dan setelah terbentuk nya kumpulan ini kami masih lagi mengekalkan nya kerana bagi kami semangat offroad adalah amat penting. Kerjasama di antara peminat sukan lasak di lembah Klang ini amat lah baik, kami tidak membezakan apakah jenis tunggangan dan newbie atau otai.

Nite trail (Ramadhan 2012)

Trail with classic bike

Pokok tumbang

Mai secawan with Johari Justice

Terima kasih kepada penduduk Kemensah Pak Din, Pak Meor, Halim, Rosli Kamarudin, Ijoi, Acoi Pangkolo serta mereka yang tidak di sebut di sini kerana telah banyak mengajar kami tentang beberapa teknik yang sangat berguna. Tidak lupa juga kepada Wan Razali Mamat dan Meor BKZ yang tidak kurang melatih di antara kami beberapa teknik endurance. Dan Nazri dari Serdang Motocross yang membimbing kami bagaimana hendak membuat lompatan dan melepasi wall dengan cara yang betul.



Untuk review newbie yang tidak pernah melakukannya, saya berharap paparan ini dapat menbantu kepada newbie. Bukan berniat untuk menunjuk lagak, tetapi kalau itu yang di sangka kan terpulang. Bagi saya anda boleh mencari sumber lain di Youtube, cuma beza nya ialah rakaman ini adalah di negara Malaysia maka sesuai dengan persekitaran kita :

Mendaki Bukit Tegak



Mendaki Bukit Licin



Lompat tunggul




Jalan Berakar


KUKUBA visit



Akan ada video yang lain bila kelapangan.

2 comments:

  1. Bang klu tgk trus mcm ni kualiti video x berape clear..tp still boleh paham penerangan tu..terbayekkk team freeride!!!

    ReplyDelete
  2. Terima kasih... cuba yg termampu sahaja

    ReplyDelete